Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Screens and Illusionism explores the effects of illusionism as foundational to contemporary acts of perception and aesthetics. Our point of departure is the acknowledgement that our sensory perception is fundamentally subject to mediation, through a class of objects, techniques, and technologies. We emphasize mediation to consider the loss of optical certainty, and explore illusionism within the register of the uncanny. The volume is divided into three sections: Screens as Perceptual Vehicles (Part I), Mediation and its Avatars (Part II), and Alternative Teleologies of Media (Part III). Overall, the collection resonates with contemporary discussions of screen culture, media materiality and intermediality. It explores an array of pre- and post-cinematic devices and spectacular entertainments, forging links between "old" and "new" media, and across media formats.