Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This edited volume assembles groundbreaking research on school leadership in Latin America, a region long underrepresented in international literature. It bridges a significant knowledge gap by examining school leaders--who they are, their skills, beliefs, practices, and impacts within their educational communities. Researchers from diverse countries and organizations contribute perspectives using varied disciplinary and methodological traditions, offering a comparative view. The volume defines the regional knowledge base, highlighting commonalities and differences in leadership roles, essential for policy development and future research. By focusing on Latin America's unique context, it informs leadership frameworks, illustrating connections and divergences from predominant models. Broad regional trends and nuanced national studies provide a comprehensive understanding of leadership dynamics. With 13 chapters and an extensive introduction, it explores themes including professional profiles, leadership styles, supportive policies, and leadership in challenging circumstances.