Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Over the past decade various historians have examined the consequences of Ignatius Loyola's decision to involve his newly approved Society of Jesus in various educational enterprises. The first Jesuits emphasized the importance of spiritual conversation, preaching, and reconciliation, horizontally and vertically. In this monograph, Maryks argues that Jesuit interest in classical learning prompted them to re-examine their own concepts of conscience and confession, leading them to increasingly abandon traditional concepts of putting the demands of the law above the calls of their own conscience. By integrating concepts of theology and classical humanism, this book offers a compelling account of how diverse forces could act upon a religious order to alter the central beliefs they held and promulgated.