Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This report examines Russia's growing use of private military companies (PMCs) to increase its influence through irregular means. In recent years, Moscow has expanded its overseas use of PMCs to countries such as Ukraine, Syria, Libya, Sudan, the Central African Republic, Madagascar, and Mozambique. Many of the PMCs operating in these countries, such as the Wagner Group, frequently cooperate with the Russian government--including the Kremlin, Ministry of Defense (particularly the Main Intelligence Directorate, or GRU), Foreign Intelligence Service (SVR), and Federal Security Service (FSB)--and perform a variety of combat, paramilitary, security, and intelligence tasks. However, many of these PMCs have a poor track record--including operational failures and human rights abuses--and there are opportunities to exploit PMC vulnerabilities. Although Russian PMCs present only one of a variety of national security threats and challenges facing the United States, this report assesses that they warrant a more substantive and coordinated response from the United States and its partners.