Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This important study, the first in a new series on "Classical Diaspora", explores the reception of classical antiquity in Russian poetry with a particular focus on the writings of several significant twentieth-century poets: Innokentii Annenskii, Viacheslav Ivanov, Marina Tsvetaeva, Osip Mandelshtam and Joseph Brodsky. These poets' engagement with the classics is analysed within the wider context of Russia's relationship with Greco-Roman heritage as a gateway to European culture. The earlier phase of the development of classical reception in Russian poetry is traced from Antiokh Kantemir and Mikhailo Lomonosov to Alexander Pushkin. Thus the book offers a concise chronology of Russian poetry's self-construction as a legitimate Euopean heir to the legacy of Greece and Rome. The Russian poetic reception of classical literature has its own distinctive features such as a preoccupation with mythological tragedy and with the reception of Ovid's poetry of exile, setting it apart from the traditions and movements associated with Western European classicism.This fascinating study combines historicist scholarship with a sophisticated alertness to recent developments in reception theory, producing a compelling account of a hitherto neglected aspect of the classical tradition.