Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The dramatic representation of maritime spaces, characters and plots in Restoration and early eighteenth-century English theatres served as a crucial discursive negotiation of a burgeoning empire. This study focuses on staging the sea in a period of growing maritime, commercial and colonial activity, a time when the prominence of the sea and shipping was firmly established in the very fabric of English life. As theatres were re-established after the Restoration, playhouses soon became very visible spaces of cultural activity and important locales for staging cultural contact and conflict. Plays staging the sea can be read as central in representing the budding maritime empire to metropolitan audiences, as well as negotiating political power and knowledge about the other. The study explores well-known plays by authors such as Aphra Behn and William Wycherley alongside a host of more obscure plays by authors such as Edward Ravenscroft and Charles Gildon as cultural performances for negotiating cultural identity and difference in the late seventeenth and early eighteenth centuries.