Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This is a book about video art, and about sound art.
The thesis is that sound first entered the gallery via the video art of the 1960s and in so doing, created an unexpected noise. The early part of the book looks at this formative period and the key figures within it - then jumps to the mid-1990s, when video art has become such a major part of contemporary art production, it no longer seems an autonomous form.
Paul Hegarty considers the work of a range of artists (including Steve McQueen, Christian Marclay, Ryan Trecartin, and Jane and Louise Wilson), proposing different theories according to the particular strategy of the artist under discussion. Connecting them all are the twinned ideas of intermedia and synaesthesia. Hegarty offers close readings of video works, as influenced by their sound, while also considering the institutional and material contexts. Applying contemporary sound theory to the world of video art, Paul Hegarty offers an entirely fresh perspective on the interactions between sound, sound art, and the visual.