Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
At the turn of the twentieth century, the Jirim League witnessed a linguistic struggle between Manchu, Mongol, Chinese, Japanese, and Russian powers. The Qing Empire envisioned a trilingual educational system, with the aim of improving the Jirim Mongols' ability to read Chinese, Manchu, and Mongolian. Through this policy, the Qing sought to transform loyal imperial subjects into modern patriotic nationals and incorporate them into an integrated and united China under a Manchu constitutional monarchy. The late Qing's language policy and strategy for ruling the Mongols of Manchuria was an attempt to address the enduring multilingual legacies in Qing administration and people's everyday life, growing local ethnic tensions, cross-boundary connections, imperial rivalries, and the rise of new ideas concerning nation, modern state, and international relations in East Asia. This book challenges the notion of Chinese language reform as a story of linear progression towards national monolingualism, highlights the power of multilingualism in Chinese nationalist discourse from a peripheral, non-Han Chinese perspective, and questions the extent to which national languages dominate the writing of history.