Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this poetry collection, Margaret Randall uses the metaphor of ruins to meditate on time's movement--through memory, through cities, through the leavings of history, and through the bodies of people who have experienced time's transformations and traumas. Randall's ruins include not only Chaco Canyon, Hovenweep, Teotihuacan, Machu Picchu, Kiet Siel, Petra, and sites in ancient Greece and Egypt, but also Auschwitz-Birkenau and lives shattered by torture and oppression.
Always there is that moment of arrival, as another reality rises before me, superimposed upon the one I live today. Sometimes the membrane is torn, and I find myself moving in and out. Boundaries dissolve. A mysterious space, between then and now, warns as it invites: promising revelation and maybe also fresh trauma if I am willing to risk its secrets.--Margaret Randall, in the Introduction