Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ian Haywood explores the 'Golden Age' of caricature through the close reading of key, iconic prints by artists including James Gillray, George and Robert Cruikshank, and Thomas Rowlandson. This approach both illuminates the visual and ideological complexity of graphic satire and demonstrates how this art form transformed Romantic-era politics into a unique and compelling spectacle of corruption, monstrosity and resistance. New light is cast on major Romantic controversies including the 'revolution debate' of the 1790s, the impact of Thomas Paine's 'infidel' Age of Reason, the introduction of paper money and the resulting explosion of executions for forgery, the propaganda campaign against Napoleon, the revolution in Spain, the Peterloo massacre, the Queen Caroline scandal, and the Reform Bill crisis. Overall, the volume offers important new insights into the relationship between art, satire and politics in a key period of history.