Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Although the anonymous pious Middle English romances and Sir Thomas Malory's Morte Darthur have rarely been studied in relation to each other, they in fact share at least two thematic concerns, vocabularies of suffering and genealogical concerns, as this book demonstrates. By examining a broad cultural and political framework stretching from Richard II's deposition to the end of the Wars of the Roses through the prism of piety, politics and penitence, the author draws attention to the specific circumstances in which Sir Isumbras, Sir Gowther, Roberd of Cisely, Henry Lovelich's History of the Holy Grail and Malory's Morte were read in fifteenth-century England. In the case of the pious romances this implies a study of their reception long after their original composition or translation centuries earlier; in Lovelich's case, an examination of metropolitan culture leads to an opening of the discussion to French romance models as well as English chronicle writing.