Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book explores the relationships between rock and roll, social protest, and authenticity to consider how rock and roll could function as social protest music. The author begins by discussing the nature and origins of rock and roll and the nature of social protest and social protest music within the wider context of the evolution of the commercial music industry and the social and technological infrastructure developed for the mass dissemination of popular music. This discussion is followed by an examination of the causes of the public disapproval originally expressed toward rock and roll, and how they illuminate its social protest and subversive quality. By further investigating the nature of authenticity and its relationship to social protest and to commercialization, the author considers how social protest and commercialization are antithetical. This conclusion, if correct, has broad implications for human culture in advanced industrial society.