Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Robert Grosseteste at Munich contains an edition, translation, and careful study of a short and hitherto completely neglected text from a manuscript in the Bayerische Staatsbibliothek, MS. clm 8827. This codex - a collection of extracts from a broad range of texts conducive to spiritual contemplation - includes an abbreviatio of Robert Grosseteste's commentaries on the corpus dionysiacum. Professor McEvoy's detailed introduction identifies the author of the abridgment as one Friar Andreas, a Franciscan of the southern German province who worked in the second quarter of the fifteenth century. McEvoy is able to identify a series of early owners of the codex, which turns out to be intimately connected with the history of the Franciscan community at Munichindeed, with the history of Munich itself. For, as McEvoy shows, MS. clm 8827 did not remain unaffected by historical turning-points such as the secularization of 1802 and even World War II.Friar Andreas's text is accompanied by the glosses of Finehand, a mystically inclined mind who may well have been a Franciscan nun. Finehand represents another layer in the tradition of the reception of the Pseudo-Dionysius, and of Robert Grosseteste's commentary upon the Pseudo-Dionysius, which this volume minutely chronicles.