Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Director Sam Peckinpah was just starting out when MGM released Ride the High Country in 1962. He was a new kind of director: young, brash, and in a hurry to help the Western grow up by treating it with adult themes. Ride the High Country was something new and different, a changing Western to match a changing West. Stars Randolph Scott and Joel McCrea were old hands at this sort of thing. Ride the High Country gave the two veteran actors one last job to do and a chance to go out with some dignity.
Ride the High Country helped the genre mature and adapt to turbulent, changing times. It launched Peckinpah's career by invoking the themes of honor, loyalty, and compromised ideals, the destruction of the West and its heroes, and the difficulty of doing right in an unjust world--themes developed to their pinnacle in Peckinpah's later masterpiece, The Wild Bunch.