Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book centers on the uses and abuses of language in early English drama. It examines a number of plays alongside classical and sixteenth-century rhetorical treatises and focuses on the appearances of one stock character, the Vice figure, to determine how he uses language to dupe, implicate, and control others in the plays. The Vice figure is usually very skilled in the use of rhetoric and, in many cases, seems to be so persuasive and entertaining that the moral aims of the drama appear to be jeopardized. Douglas W. Hayes investigates the moral and rhetorical ambivalence of the Vice figure not only in Medieval morality plays and Tudor interludes, but also in the language of later characters related to the Vice such as Marlowe's Mephastophilis and Shakespeare's Falstaff and Iago.