• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Rethinking Purpose of Business

Interdisciplinary Essays from the Catholic Social Tradition

Paperback | Engels | Catholic Social Tradition
€ 67,95
+ 135 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Rethinking the Purpose of Business challenges reigning shareholder and stakeholder management theories using philosophical and theological dimensions of the Catholic social tradition. In this useful book, the contributors, including management theorists, moral theologians, economists, ethicists, and attorneys, debate complicated issues such as the ethics of profit seeking, equity and efficiency in the firm, the shareholder value principle, social ethics of corporate management, the principle of subsidiarity, and modern contract theory.

While the contributors to this thought-provoking volume share a respect for the power of markets, they also assign value to community, common goods, and personal virtue. Essays combine organizational and management theory with philosophical and theological accounts of human purpose. A central argument of this collection is that the tradition of Catholic social thought provides principles that enable fruitful conversations across disciplines regarding the purpose of business and economic activity.

Contributors Michael J. Naughton, Jean-Yves Calvez, Helen J. Alford, O.P., Charles Clark, S. A. Cortright, and Ernest Pierucci discuss the human implications of current shareholder and stakeholder theories. Robert Kennedy, James Gordley, and Dennis McCann assess the communitarian and personal principles of traditional Catholic social teaching as they relate to organizational and managerial theories. Peter Koslowski, Domènec Melé, Lee Tavis, and Timothy Fort consider how Catholic social principles ought to reshape our understanding of the firm. Jeff Gates, James Murphy, and David Pyke consider how concrete practices in ownership and job design should be affected.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
360
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780268040116
Verschijningsdatum:
30/10/2002
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
171 mm x 216 mm
Gewicht:
580 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 135 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Suske en Wiske & Jommeke trakteren

Koop hun avonturen nu voor slechts € 5!
CADEAU
actie strips
LANG LEVE LEZEN

Ontmoet topauteurs in onze winkels

tijdens het Feest van het Boek van 24 t.e.m. 26 oktober
LANG LEVE LEZEN
Feest van het Boek
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie korting
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.