Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Community psychology differs from traditional approaches by addressing the ways familes, close social networks or communities function and support individual members. The question posed in this research is whether sense of community, sense of belonging and sense of place, influence residential satisfaction. Questionnaire results revealed that all three concepts do underpin residential satisfaction. Further exploration revealed that to a certain degree, residential satisfaction, sense of community and sense of place are interrelated constructs, while sense of belonging is not. This research provides a theoretical understanding of these perceptions and may assist policy makers and planners to develop better communities that foster personal engagement.