Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Representing Agency in Popular Culture: Children and Youth on Page, Screen and In-Between addresses the intersection of children's and youth's agency and popular culture. As scholars in childhood studies and beyond seek to expand understandings of agency, power, and voice in children's lives, this book places popular culture and representation as central to this endeavor. Core themes of family, gender, temporality, politics, education, technology, disability, conflict, identity, ethnicity, and friendship traverse across the chapters, framed through various film, television, literature, and virtual media sources. Here, childhood is considered far from homogeneous and the dominance of neoliberal models of agency is questioned by intersectional and intergenerational analyses. This book posits there is vast power in popular culture representations of children's agency, and interrogation of these themes through interdisciplinary lenses is vital to furthering knowledge and understanding about children's lives and within childhood studies.