Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Pierre-Auguste Renoir (18411919) is so closely associated with Impressionist painting that the surprising diversity of his early work is frequently forgotten. His most important model during these early years was the artists mistress, Lise Tréhot, with whom he had a relationship between 1865 and 1872. After posing for a large group of prominent early works, including Woman in a Garden and En été (both 1868), Lise turned her back on the Bohemian lifestyle in favor of a bourgeois marriage. The paintings created between 1864 and the end of the following decade show the broad spectrum of Renoirs art and the development of his artistic vocabulary, including the Impressionist phase. This is the first extensive examination of the painters early oeuvre and the strong influence of his close friendships with other artists, such as Éd0uard Manet, Claude Monet, Frédéric Bazille, and Alfred Sisley.