Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In his work Suriname-born Dutch artist Remy Jungerman (1959) searches for a visual language that will bring different cultures together. His recent work is inextricably bound up with African traditions and the Western, modernistic art tradition. He is interested in the intersecting paths travelled by motifs from Africa, the Surinamese Maroon culture, and 20th century Modernism. By exploring the convergence of patterns and shapes from these seemingly disparate cultural landscapes, he reveals the distillation of time and identity.
The majority of 'Remy Jungerman.Where the River Runs' comprises reproductions of his work. This visual component is complemented with essays shedding light on the subject matter from various aspects and from different perspectives.
The following international critics have contributed to the book: Remco de Blaaij, Ingrid Braam, Leontine Coelewij, Roel Hijink, Charlotta Kotik, Charl Landvreugd, Adi Martis, Tumelo Mosaka, José Manuel Noceda, Rob Perrée, Sally & Richard Price, Benno Tempel, Joseph Underwood, Vincent van Velsen and Lilly Wei.
Remy Jungerman lives and works in Amsterdam. He attended the Academy for Higher Arts and Cultural Studies, Paramaribo, Suriname, before moving to Amsterdam where he studied at the Gerrit Rietveld Academy. He has exhibited works at Prospect3 (New Orleans), Brooklyn Museum (New York), El Museo del Barrio (New York), Stedelijk Museum (Amsterdam), Gemeentemuseum The Hague, Centraal Museum (Utrecht), Afrika Museum (Berg en Dal), Museum Het Domein (Sittard), Museum Arnhem, Rennie Museum (Vancouver), Künstlerhaus Bethanien (Berlin), Malba (Buenos Aires), Musée d'art contemporain de Lyon, Havana Biennale (Cuba) and Museum Bamako (Mali) among others. His work has been featured in numerous publications and acquired by various institutions and private collectors worldwide. Jungerman represented the Netherlands, together with Iris Kensmil, at the 58th Venice Biennale 2019.