Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Key to African studies is understanding the knowledge systems of the continent and her diaspora. The representation and understanding of Africa are dependent on the observer's definition of knowledge. Afrocentric knowledge is comprised of a collection of political, religious, and indigenous belief systems. Religious Beliefs and Knowledge Systems in Africa begins with deconstructing the Western philosophy of knowledge before defining and exploring the epistemic disciplines of Africa. It transcends postcolonial critique, through an Afrocentric approach to knowledge divided into three key themes. The first of these is the African worldview, exploring knowledge through eldership, witchcraft, and divination. This is followed up by kingship ideology and epistemologies, exploring discussing how politics, religion, and belief shape African society. Finally, the world religion chapter examines Christianity, Islam, and Pentecostalism in their impact on African ways of knowing. This book calls to action new fields of study in universities, encouraging a greater understanding of African ways of knowing through more nuanced disciplines.