Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Religionsdemografische Transformationsprozesse führen seit Jahren zu einer zunehmenden Heterogenität der Lerngruppen des konfessionellen Religionsunterrichts in Bayern. Diese zeigt sich sowohl auf Ebene der formalen (Nicht-)Zugehörigkeit zu Religionsgemeinschaften als auch hinsichtlich höchst individueller religions- und weltanschauungsbezogener Positionen. Vor diesem Hintergrund und im Hinblick auf die Konzeption einer zukunftsfähigen Religionslehrkräftebildung untersucht die qualitativ-empirische Studie, wie Religionslehrkräfte diese Heterogenität wahrnehmen und bewerten, wie sie ihr im Unterricht begegnen und welche Bedarfe sie für einen angemessenen Umgang mit heterogenen Lerngruppen formulieren. Hierzu wurden Fokusgruppendiskussionen mit evangelischen und katholischen Religionslehrkräften an bayerischen Realschulen geführt und mittels qualitativer Inhaltsanalyse ausgewertet.