Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Approaching the prison as a creative environment and imprisoned officials as creative subjects in Ming China (1368-1644), Ying Zhang introduces important themes at the intersection of premodern Chinese religion, poetry, and visual and material culture. The Ming is known for its extraordinary cultural and economic accomplishments in the increasingly globalized early modern world. For scholars of Chinese religion and art, this era crystallizes the essential and enduring characteristics in these two spheres. Drawing on scholarship on Chinese philosophy, religion, aesthetics, poetry, music, and visual and material culture, Zhang illustrates how the prisoners understood their environment as creative and engaged it creatively. She then offers a literature survey on the characteristics of premodern Chinese religion and art that helps situate the questions of "creative environment" and "creative subject" within multiple fields of scholarship.