Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Esta obra de Francisco de Vitoria, publicada póstumamente y basada en dos de sus conferencias de 1539, es considerada la carta fundacional del derecho internacional. Surge como respuesta ética y jurídica a la conquista de América y a las preocupaciones morales que suscitaba el trato a los indígenas.Vitoria analiza los títulos ilegítimos que España podría haber invocado para justificar su dominio, como la autoridad universal del Papa o del Emperador, la diferencia de religión, o la supuesta incapacidad mental de los nativos, rechazándolos rotundamente. Su punto de partida es el derecho natural: los indios no son ?esclavos por naturaleza?, sino personas libres con derechos inherentes, incluyendo el derecho a ser dueños de sus tierras y a tener sus propios gobernantes.Su pensamiento marcó un antes y un después, elevando la dignidad humana a principio universal y propugnando la igualdad de todos los pueblos ante la ley, incluso en el contexto de la expansión imperial del siglo XVI.