Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Reinventing Abstraction looks at 15 painters born between 1939 and 1949: Carroll Dunham, Louise Fishman, Mary Heilmann, Bill Jensen, Jonathan Lasker, Stephen Mueller, Elizabeth Murray, Thomas Nozkowski, David Reed, Joan Snyder, Pat Steir, Gary Stephan, Stanley Whitney, Jack Whitten and Terry Winters. Challenging official accounts of the decade, which tend to ignore the individualistic abstraction exemplified by these painters in favor of more easily identifiable movements and styles, Rubinstein chronicles how, around 1980, a generation of New York painters embraced elements that had been largely excluded from the radical, deconstructive abstraction of the late 1960s and 1970s, which had influenced many of them. In a long, informative essay titled "The Lure of the Impure," Rubinstein seeks to uncover the "street history" of painting, and redress past, sometimes race-based exclusions. Although many of the artists in Reinventing Abstraction are well known, their collective history has not yet been addressed by art history.