Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
L'école fait aujourd'hui face à l'omniprésence du numérique. Comment concilier le temps de l'apprentissage avec l'instantanéité ? Ahmed Messaoudi, fort de son expérience de proviseur, observe les tensions: troubles du sommeil, santé mentale, cyberharcèlement, défis de concentration. Il analyse la collision entre les rythmes biologiques des élèves et le temps algorithmique qui façonne leur quotidien. Loin des solutions faciles, ce livre propose de repenser l'école. Il explore les angles morts de la révolution numérique (impact écologique, économie de l'attention) et la dépossession silencieuse de la pensée. Ni technophobe ni technophile, cet ouvrage est une invitation à refonder une école profondément humaine. Un lieu de lien, de lenteur assumée, de pensée critique et d'empathie. Une école où l'on apprend à maîtriser les outils numériques tout en cultivant l'autonomie et la présence authentique. Une réflexion essentielle pour l'éducation à l'ère de l'intelligence artificielle.