Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The EU has been an advocate for stricter regulations on ship-source pollution, adopting its own legislation, where international efforts have been deemed insufficient. This book explores the implications of the single largest regional organisation regulating a field as inherently global as international shipping, while diverging from internationally agreed standards. Three case studies that blend academic analysis and practical insights show that EU legislation on ship-source pollution challenges the boundaries of international law. Avoiding to address their compatibility and possible conflicts with international law adequately reflects on the EU's credibility as a global player and the legitimacy of its rule-making.