Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Refusals and Reinventions, artist-scholar-organizer Daniel Coleman considers his critical trajectories and participation in intersectional justice struggles in the US and Mexico, situating them within larger abolitionist and decolonial movements for Black civil rights and Native/Indigenous sovereignty. He identifies how Black and Indigenous people create, exist in, and reclaim many worlds--the pluriverse--through their artistic refusals and reinventions. Coleman thus contributes to a growing body of pluriversal thought, inspired by the Zapatista motto "a world in which many worlds fit." Charting previously unrecognized connections among the creative struggles of Indigenous people in southern Mexico and Black people in the southern United States, Coleman draws on performance praxis, decolonial pedagogies, and Afro-diasporic and Native/Indigenous cosmologies to frame four case studies of people refusing racialized, gendered violences as world-making tools. In looking at creative responses among activists in Chiapas and in North Carolina, Coleman uses transfeminist, Black feminist, and decolonial frameworks to ask: How do creative insurgent practices give us access to our humanity? And what do praxis and engaged witnessing have to teach us about what worlds from the pluriverse hold?