Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The present work starts out from the premise that it is possible to represent the Holocaust in art and that, moreover, it is necessary to do so in order to preserve the memory of the historical event by means other than historical sources. My framework of analysis is based on the premise that Holocaust cinema is, first and foremost, a traumatic cinema: a body of films whose underlying motif is the representation of trauma, and more precisely, the way in which the victims of the Holocaust relate to the trauma they were subject to. Specifically, by employing the Freudian concepts of "acting out trauma" and "working through trauma", seen as modes of relating to one's painful past, my intention was that of seeing how the various Holocaust films analysed represent the traumatic dimension of individual and collective experience. The book also takes into consideration the issue of the cinematic representations of the Holocaust between history and memory, arguing that their diversity ranges between non-epistemic knowledge and claims of knowledge through representation.