Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Slogans, myths, and isolated anecdotes are inadequate substitutes for documented history and contextual understanding.
Literature on the history of higher education is dominated by ahistorical and contextually ignorant slogans. Seldom acknowledged, in discussions of the "decline" or "failure" of the modern university, is 1) how long it has been going on (at least since the 1960s); and 2) universities' own complicity in this long, complicated, and contradictory process. Myths intertwine inseparably with slogans to echo yet another "lost cause." Our collective, as well as individual, pasts provide essential lessons if we know how to read and learn from them. More complicated is imagining a plausible better future for universities. In Reconstructing the "Uni-versity" From the Ashes of the "Mega- and Multi-versity" to the Futures of Higher Education, Harvey J. Graff, bringing experience from over 50 years as a professor, provides an accurate history of higher education, redefining the issues and terms to establish a new agenda.