Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Das Buch bietet wertvolle Impulse für den Umgang mit Rechtsfragen der digitalen Kultur. Soziale Medien als zentrale Orte der gesellschaftlichen Kommunikation gleichen durch Alltagfotos, Nachrichtenbildern, Kurzvideos und weiteren visuellen Ausdrucksformen "digitalen Bildwelten". Mit Erkenntnissen aus Soziologie und Medienwissenschaft werden die Auswirkungen dieser neuen visuellen Kommunikation ausgearbeitet. Auf dieser Grundlage werden Vorschläge zur Beantwortung von Rechtsfragen entwickelt - von Datenschutz über Influencer bis zu Deepfakes. Die Arbeit richtet sich an Wissenschaft, Rechtspraxis und alle, die digitale Kultur besser verstehen wollen. Der Autor forscht an der Schnittstelle von Rechtswissenschaft, Medien- und Kulturtheorie.