Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Das Lehrbuch behandelt anwendungsorientiert anhand zahlreicher Fallbeispiele die Grundstrukturen des deutschen und europäischen Lauterkeitsrechts. Neben dem Gesetz gegen den unlauteren Wettbewerb (UWG) werden auch besondere Regelungen wie das Gesetz zum Schutz von Geschäftsgeheimnissen (GeschGehG) oder das Verbot von Dark Patterns für Digitalplattformen nach dem Digital Service Act (DSA) einbezogen. Berücksichtigt werden bereits die rechtlichen Anforderungen an Nachhaltigkeitswerbung nach der EU-Richtlinie 2024/825/EU (EmpCo-RL).