Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hoe mobiliseer je mensen om de samenleving in beweging te brengen? Hoe verander je de status quo? Wat is een goede campagne en hoe ziet effectieve politieke actie eruit? In dit boek gaat Wijnand Duyvendak, voormalig politiek strateeg van GroenLinks, op zoek naar een recept voor maatschappelijke verandering. Hij doet dit door lering te trekken uit vele politieke acties: van de burgerrechtenbeweging onder leiding van Martin Luther King tot Wakker Dier, van de antikernwapenprotesten uit de jaren tachtig tot de recente woondemonstraties. Ook analyseert hij de vele campagnes waar hij zelf bij betrokken was, zoals de protesten tegen de groei van Schiphol, de acties tegen klimaatverandering, de grote verkiezingscampagnes van GroenLinks met Jesse Klaver en zijn eigen politieke werk in de Tweede Kamer. Duyvendak is ervan overtuigd dat politieke actie onmisbaar is voor iedereen die streeft naar een duurzame, eerlijke en menselijke samenleving.