• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Rebranding Europe 2024

Fundamentals for communicating the united states of Europe

Stavros Papagianneas
Paperback | Engels
€ 66,45
+ 132 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Europe has been in the most complex crisis since the Second World War. Once the world's bastion of liberal, democratic values, Europe has to confront demons it thought it had laid to rest. The old pathologies of populist nationalism, anti-Semitism, and territorial aggression are threatening to tear the European postwar consensus apart.

This is the second, fully revised and expanded edition of Rebranding Europe (2017). While the first edition was a response to Brexit and its implications for the UK and the EU, the author believes a second edition is crucial after the coronavirus crisis, the brutal invasion of Ukraine, and the absolute need for Europe to reposition itself in the global arena.

With two significant crises in just two years, the Union must craft a distinct and clear message for internal and external stakeholders. With growing instability around the world and the rise of authoritarianism and disinformation, the EU should take the lead in strengthening multilateral partnerships and in protecting and promoting democracy and human rights around the world. The EU must also ensure its strategic sovereignty and be less dependent on key technological areas, critical infrastructure, and supply chains. If the Union is to affirm its global leadership role, what is required is strong political will and decisive steps.

This book illustrates how Europe can be rebranded by providing key recommendations on how to convey the added value of the EU into citizens' daily lives. The author has interviewed several essential opinion leaders and key global communications stakeholders.

Forward by Laurentiu Plosceanu, Vice-President for Communication - European Economic & Social Committee (EESC)

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
318
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789464989618
Verschijningsdatum:
4/11/2024
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
467 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 132 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
LANG LEVE LEZEN

Ontmoet topauteurs in onze winkels

tijdens het Feest van het Boek van 24 t.e.m. 26 oktober
LANG LEVE LEZEN
Feest van het Boek
ACTIE

Nu 10% korting

op onze must-reads
ACTIE
Must-reads met 10% korting
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie korting
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.