Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This fascinating account of the relationship between photography and literary realism in Victorian Britain draws on detailed readings of photographs, writings about photography, and fiction by Charles Dickens, George Eliot and Oscar Wilde. While other critics have argued that photography defined what would be 'real' for literary fiction, Daniel A. Novak demonstrates that photography itself was associated with the unreal - with fiction and the literary imagination. Once we acknowledge that manipulation was essential rather than incidental to the project of nineteenth-century realism, our understanding of the relationship between photography and fiction changes in important ways. Novak argues that while realism may seem to make claims to particularity and individuality, both in fiction and in photography, it relies much more on typicality than on perfect reproduction. Illustrated with many photographs, this book represents an important contribution to current debates on the nature of Victorian realism.