Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Reading in the Postgenomic Age, Lesley Larkin analyzes how writers across literary genres have reckoned with the launch (in the early 1990s) and completion (in 2003) of the Human Genome Project and the ways it has fallen short of its promise to do away with spurious notions of race. Authors such as Margaret Atwood, Octavia Butler, Ruth Ozeki, Rebecca Skloot, Gerald Vizenor, and others demonstrate that genomics is a premier terrain upon which race is being reinscribed and reimagined in both scientific and mainstream contexts. Through construction of alternate genealogies, invention of hybrids, and citation of the textual metaphors replete within genomic discourse, these writers have illuminated the ethical, cultural, social, and political ramifications of genomic research, attuning readers to postgenomic discourses of race and power. At the same time, Larkin contends that literature's engagement with genomics goes beyond its initial critique to comment self-reflexively on the practices and value of literary studies. Ultimately, she argues that contemporary writers outline a new ethical matrix for reading race in the postgenomic era--and rethinks literary criticism within this new paradigm.