Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The period between c.1750 and c.1840 is popularly known for the rise of the novel, yet historical works by Enlightenment writers, including David Hume, Edward Gibbon and William Robertson, were some of its most commercially successful books. Moving beyond the range of previous studies that have sought to explain this success by focussing on publishers, writers and their ideas, Mark Towsey's study is the first to focus on the reading audiences themselves. Drawing on a variety of sources including marginalia, letters, diaries and commonplace books, this lively book reveals why histories were so widely read, and shows how they were used by readers across the English-speaking world to make sense of social upheaval at home and revolution abroad. In doing so, it marks a major addition to the history of reading, shedding fascinating new light on how readers interpreted books in the past.