Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Why should Greek tragedy matter now? This book opens a dialogue between the tragic theatre in ancient Athens and the multiple performances of the modern world. In five interconnected essays, Rush Rehm engages tragedy on its own terms, using our oldest theatre as inspiration for how we might shape the theatre of the future.
'Theatre, Artifice, Environment' explores the difference between the outdoor theatre of Athens and the artificial interiors of modern performance. 'Theatre and Fear' compares the terrors confronted in Greek tragedy with our own, seemingly distant fears (environmental destruction, dehumanising technology, corporate control of livelihood and culture). 'The Fate of Agency, the Agency of Fate' applies the paradox of human freedom in Greek tragedy to our own paradoxes of powerlessness and mastery. 'Tragedy and Ideology' treats Greek tragedy as an act of resistance, and 'Tragedy and Time' relates Greek tragedy's survival to its moment-to-moment realisation in performance.
Part analysis, part polemic, Radical Theatre engages the aesthetic, political and ethical challenges of Greek tragedy as a means of confronting what tomorrow's theatre can do.