Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How the negotiation between poetic and media discourses takes place is the subject of Marjorie Perloff's groundbreaking study. Radical Artifice considers what happens when the natural speech model inherited from the great Modernist poets comes up against the natural speech of the Donahue talk show, or again, how visual poetics and verse forms are responding to the languages of billboards and sound bytes. Among the many poets whose works are discussed are John Ashbery, George Oppen, Susan Howe, Clark Coolidge, Lyn Hejinian, Leslie Scalapino, Charles Bernstein, Johanna Drucker, and Steve McCaffery. But the strongest presence in Perloff's book is John Cage, a poet better known as a composer, a philosopher, a printmaker, and one who understood, almost half a century ago, that from now on no word, musical note, painted surface, or theoretical statement could ever again escape contamination from the media landscape in which we live. It is under his sign that Radical Artifice was composed.