Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Racial Beings, Michelle N. Huang brings a feminist new materialist lens to bear on contemporary Asian American literature's innovative play with discourses of science and technology. She argues that emerging from these works is a "molecular aesthetics"--formal experimentation that diminishes the boundaries of the human--which challenge the perception of racial identity as a trait of an individual human. Instead, molecular aesthetics reveals how race permeates the matter of the world. Reading works by authors such as Ruth Ozeki, Larissa Lai, Mei-mei Berssenbrugge, and Julie Otsuka through the language of scientific discourses like quantum physics, genetic engineering, and elemental chemistry, Huang develops a synthetic reading practice which shows both that the nexus of race and science is not reducible to scientific racism and that science can provide an unlikely creative reservoir for Asian American writers and artists which allows us to imagine alternative ways of understanding racial being beyond the limits of the human individual.