Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
English summary: This essay demonstrates that phenomenon is a philosophical concept in itself. Following on Kants use of the term, and its complexity under German idealism and phenomenology, the authors argues that the concept of phenomenon is an excellent window onto German philosophy. French description: Repondre a la question de savoir ce qu'est le phenomene peut paraitre un peu etrange de prime abord: n'aurait-on pas tendance, spontanement, a se demander ce qu'est "un" phenomene? Cet essai se propose de montrer que "le" phenomene est un concept philosophique a part entiere. Introduit par Kant pour etablir ce qu'il est possible de connaitre, cette notion change de sens et se complexifie dans les traditions philosophiques post-kantiennes (notamment dans l'idealisme allemand et dans la phenomenologie). L'auteur se propose d'ouvrir differentes pistes, relatives a cette notion, qui se degagent dans le debat avec l'auteur de la Critique de la raison pure et qui interrogent la portee et les limites du transcendantalisme kantien. Il apparait par la que le phenomene constitue une excellente introduction a la problematique de la philosophie allemande.