Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Appearing in an era of rapid change in the printing and publishing industries, James Joyce's Ulysses exploited and exemplified those industries to the degree that the book can be seen as a virtual museum of 1904 media. Publishing in Joyce's "Ulysses" Newspapers, Advertising and Printing, edited by William S. Brockman, Tekla Mecsnóber and Sabrina Alonso, gathers twelve essays by Joyce scholars exploring facets of those trades that pervade the substance of the book. Essays explore the book's incorporation of mass-market weekly magazines, contemporary advertising slogans, newspaper clippings, the "Aeolus" episode's printing office and the varied typographic styles of successive editions of Ulysses. Placing Joyce's work in its historical milieu, the collection offers a fresh perspective on modern print culture.
Contributors are: Sabrina Alonso, Harald Beck, William S. Brockman, Elisabetta d'Erme, Judith Harrington, Matthew Hayward, Sangam MacDuff, Tekla Mecsnóber, Tamara Radak, Fritz Senn, David Spurr, Jolanta Wawrzycka.