Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This Element presents an integrated account of psychodrama theory, practice, and research. It begins by exploring psychodrama's psychosocial roots and emphasizes Jacob Levy Moreno's pioneering work. Core concepts such as spontaneity, creativity, adaptability, encounter, act-hunger, action insight, and act fulfillment are discussed in detail. This is followed by an overview of psychodrama practice, including session structure, core techniques, and a positive psychodrama intervention program. Five research designs for outcome studies are presented, along with key issues such as bias assessment, treatment fidelity, treatment differentiation, feasibility, and acceptability in psychodrama research. Change process research is reviewed in light of the latest evidence and methods, highlighting eleven therapeutic change factors in psychodrama and discussing concepts such as moderation, mediation, and mechanisms of change. The final section addresses future directions, including nonverbal synchrony and physiological and neurobiological pathways in psychodrama research. This title is also available as Open Access on Cambridge Core.