Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Combining approaches from the fields of performance studies, critical race theory, and transnational American studies, 'Protest EnACTed' argues for the relevance of performance in contemporary US America. Performance, this study suggests, can function as a libratory, affective, and critical practice which citizens employ to publicly express their discontent with corporate America. With the case studies on three activist collectives - 'The Church of Life After Shopping', 'The Billionaires for Bush', and 'The Yes Men' - the author discusses the aesthetic and political work of activist performance. As acts of protest, these performances are critical interventions into the cultural fabric of the United States, and a means for citizens to actively participate in political discourses. 'Protest EnACTed' thus highlights the significance of performance - as both cultural practice and theoretical concept - for the American studies project of cultural critique.