Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book provides the most extensive comparative survey of the state and conditions of democracy ever made. It focuses on 172 contemporary states, with historical data on the measures of democracy and on explanatory variables extending back to the 1850s. It presents a comprehensive exploration of democratization, its successes and failures, making predictions on the prospects for democracy for single countries and for seven regions of the world. As well as presenting empirical analyses of democratization on the basis of Vanhanens's resource distribution theory of democratization and making predictions on the prospects, the book includes contributions from five commentators, Mitchell A. Seligson on Latin America, Samuel Decalo and John W. Forje on Africa, John Henderson on Oceania and Ilter Turan on why some of the countires that pass Vanhanen's democratic threshold cannot in fact be seen as democracies. The volume also includes an introductory chapter which examines and compares other theoretical interpretations of democratization. Prospects for Democracy will be essential reading for all serious students of comparative politics and democracy.