Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Palliatieve zorg is een belangrijk onderdeel van de beroepsuitoefening van vrijwel elke arts, verpleegkundige of verzorgende en verdient een basisplek in elke medische of verpleegkundige opleiding. Die positie had het in het verleden niet, maar met name in de laatste twee decennia heeft de palliatieve zorg de plaats verworven die het veel langer verdiende. In deze tweede, geheel herziene druk van Probleemgeoriënteerd denken in de palliatieve zorg is er naast de somatische aspecten ook aandacht voor de psychosociale en spirituele domeinen van palliatieve zorg.
In het boek staat het klinisch redeneren centraal. Deze probleemgeoriënteerde methodiek komt overeen met de manier waarop het onderwijs op de medische faculteiten in Nederland wordt toegepast. In elk hoofdstuk wordt een klinisch probleem gepresenteerd. Door middel van een vraag-antwoordstructuur wordt de lezer meegenomen langs de leerstof. Dit leidt uiteindelijk tot een behandelstrategie. Elk hoofdstuk eindigt met een beschouwing en de kernpunten die de inhoud van het hoofdstuk samenvatten.
Het boek is in de eerste plaats geschreven voor studenten geneeskunde en verpleegkunde, coassistenten en arts-assistenten in opleiding tot huisarts, specialist ouderengeneeskunde of medisch specialist, maar is ook geschikt voor andere zorgverleners zoals verpleegkundigen, fysiotherapeuten, psychologen en geestelijk verzorgers. Het boek is voor huisartsen, specialisten ouderengeneeskunde en medisch specialisten een waardevolle bron voor nascholing.