Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book examines the role of the prison in the commissioning and delivery of theatre practice. It draws attention to discourses of publicly acceptable arts and other mechanisms of 'soft power' which shape access to prison theatre. Each chapter utilises engaging storytelling methods based on the authors own experience as a prison theatre practitioner to illustrate theory. The book explores understandings of the value of arts in prison and discuss how, in a neoliberal society, people in prison can be conceptualised as 'deserving' or 'undeserving' of these practices. It examines the role of the arts organisation in designing and delivering commissionable arts practice and in caring for both practitioners and participants. It also discusses the role of the university and the facilitator in delivering work that balances the often-conflicting agendas of the prison, the arts organisation and the participants alongside their own aims within a context of precarious employment. Finally, it examines the experience of participating in prison theatre, exploring incidents of care, interdependency and collective joy within the prison and assessing how, through the delivery of short-term and insecurely funded arts projects, prison theatre can produce experiences of both hope and harm.