Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Romanticism, realism, impressionism--today these are the most important stylistic labels for French painting during the nineteenth century. Though celebrated today as precursors to modernism, Delacroix, Courbet, Manet, and many others were highly controversial figures in their time for their departures from neoclassical methods. On the other hand, salon painters who were highly regarded during the nineteenth century--like Meissonier, Cabanel, and Bouguereau--have been consigned to the fringes of art history today. This unique volume juxtaposes these reformers of painting and their more traditional counterparts, offering a discriminating look at the controversial styles in French painting between 1820 and 1880, as well as the developments within more conventional genres. Exploring the parallels, diversity, and contradictions in the practice and reception of French painting, Praised and Ridiculed shows the outstanding role played by both experimental and neoclassical painters during the nineteenth century.