Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A focused study on Michael Powell and Emeric Pressburger's cinematic contributions to the war effort, arguing for the centrality of propaganda to their work as film artists.
Michael Powell and Emeric Pressburger are widely hailed as two of the greatest filmmakers in British cinema history. The release of their first movie, The Spy in Black, barely preceded the beginning of World War Two, and a number of their early masterworks, including The Life and Death of Colonel Blimp, A Canterbury Tale, and A Matter of Life and Death, were produced in the service of the war effort. Through exploring the relationship between art and propaganda, this book shows that Powell and Pressburger saw no contradiction between their aesthetic ambitions and their cinematic war work: propaganda imperatives were highly conducive to their objectives as both commercial cinema practitioners and artists.
Drawing on production materials from the archives of the British Film Institute, this book charts three phases in Powell and Pressburger's wartime career: from first-time collaborators who strive to reconcile popular cinematic forms with developing notions of what constitutes effective propaganda; to accomplished, and sometimes controversial, propagandists whose movies center upon Britain's relations with its enemies and allies; to filmmakers whose responsiveness to the propaganda requirements of the late war is matched by a focus, shared by the Ministry of Information, on what the post-war future would bring.