Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Arthur Collins's succinct, revisionist exposition of Kant's Critique of Pure Reason brings a new clarity to this notoriously difficult text. Until recently most readers, ascribing broadly Cartesian assumptions to Kant, have concluded that the Critique advances an idealist philosophy, because Kant calls it "transcendental idealism" and because the work abounds in apparent confirmations of that interpretation.
Collins maintains not only that this reading of Kant is false but also that it conceals Kant's real achievements. To counter it, he addresses the themes and passages in the Critique that seem to require an idealist thesis and shows how they may be better understood without ascribing any idealist philosophy to Kant. His account coheres with Kant's explicit "refutations" of idealism, it fits Kant's rejection of the imputation of idealism to him by early critics and readers, and it validates Kant's contention that the second edition of the Critique changes the expression but not the doctrine of the first.